Υπουργείο Μεταφορών για την αξιοποίηση του υδρογόνου

92

Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, χαιρετίζοντας το συνέδριο «Υδρογόνο: Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη», έκανε λόγο για τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χρήση του υδρογόνου στις καθαρές μετακινήσεις, οδικές και σιδηροδρομικές, καθώς και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όταν το υδρογόνο χαρακτηριστεί ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας.

«Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη πράσινων υποδομών, στις οποίες περιλαμβάνεται το υδρογόνο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και έχει τη βούληση να καταρτίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την εφαρμογή των νέων καθαρών τεχνολογιών» ανέφερε.

Όπως επεσήμανε, από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του υδρογόνου στις μεταφορές, «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναπτύξει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί η χρήση του καυσίμου σταδιακά και με βάση τις ευρωπαϊκές προοπτικές. Καταρχάς, αυτό συνεπάγεται τη διάθεση του συγκεκριμένου καυσίμου μεταφορών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη συνέχεια, στις αστικές μεταφορές».

Ο κ. Κεφαλογιάννης, έθεσε ως προτεραιότητα για την ανάπτυξη πρατηρίων εφοδιασμού με υδρογόνο το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο ώστε να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη μετακίνηση των οχημάτων. Στη συνέχεια, την κάλυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου. «Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμματίσει να θέσουν σύντομα σε τροχιά τρένα υδρογόνου» είπε, ενώ για τις αστικές μεταφορές, «το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν Δήμοι και Περιφέρειες, όπως για παράδειγμα απορριμματοφόρα, σκούπες και στη συνέχεια, γιατί όχι στο μέλλον, και στις δημοτικές συγκοινωνίες». Συνέχισε λέγοντας ότι «η χρήση του καυσίμου για τα απορριμματοφόρα έχει και ένα άλλο όφελος, ότι τα οχήματα κινούνται αθόρυβα, συνεπώς περιορίζεται η ηχορύπανση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες». Εκτός από σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων, απαιτούνται και προδιαγραφές των εγκαταστάσεων, προδιαγραφές ασφαλείας, ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και τεχνική υποστήριξη, δηλαδή εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες με τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα.

Παράλληλα, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωρίζει τον οδικό χάρτη που θα πρέπει να ακολουθήσει για να διευκολύνει την υδρογονοκίνηση, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος που διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία και αποτελεί και τον Εθνικό Εκπρόσωπο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Υδρογόνο. «Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά ηλιακά και αιολικά πεδία για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Χρειαζόμαστε γνώση, σχέδιο και όραμα και στρατηγική ώστε να επιτύχουμε και αυτόν το στόχο» ανέφερε.

Επεσήμανανε, επίσης, ότι είναι πολύ ελπιδοφόρο ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης φροντίζουν να απορροφούν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για την εκπόνηση σχεδίων εφαρμογής νέων τεχνολογιών, όπως είναι και η τεχνολογία του υδρογόνου.

πηγή: ot.gr