Το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα δεν είναι φθηνό και χρειάζεται υποστήριξη

319
hydrogen fueling station h2 mobility felix krumbholz
©H2 MOBILITY / Felix Krumbholz

Το υδρογόνο με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα δεν είναι «ανταγωνιστικό από πλευράς κόστους με άλλες προμήθειες ενέργειας στις περισσότερες εφαρμογές και τοποθεσίες» και η κατάσταση είναι απίθανο να αλλάξει αν δεν υπάρξει «σημαντική υποστήριξη για να γεφυρωθεί το χάσμα τιμών», σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ενέργειας.

Μια ανάλυση έθεσε το ερώτημα από πού θα προέλθει η χρηματοδότηση μιας τέτοιας στήριξης, αλλά επεσήμανε επίσης το αυξανόμενο προφίλ του τομέα και τις θετικές επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει.

Το υδρογόνο που χαρακτηρίζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ως «ευέλικτος φορέας ενέργειας», έχει ποικίλες εφαρμογές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές. Μπορεί να παραχθεί με διάφορους τρόπους. Μια μέθοδος περιλαμβάνει τη χρήση ηλεκτρόλυσης, με ένα ηλεκτρικό ρεύμα να χωρίζει το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο. Εάν η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται στη διαδικασία προέρχεται από ανανεώσιμη πηγή, όπως ο άνεμος ή ο ήλιος, τότε κάποιοι το αποκαλούν πράσινο ή ανανεώσιμο υδρογόνο.

Επί του παρόντος, η συντριπτική πλειοψηφία της παραγωγής υδρογόνου βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα και το πράσινο υδρογόνο είναι ακριβό για παραγωγή. Ωστόσο, καταβάλλονται προσπάθειες για μείωση του κόστους.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ενέργειας δήλωσε ότι ορισμένες χώρες «αναπτύσσουν ενεργά διμερείς συνεργασίες για να βοηθήσουν στη δημιουργία παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υδρογόνου και στην εξασφάλιση καθαρού εφοδιασμού υδρογόνου. Με τις κατάλληλες πολιτικές και τεχνολογίες που επιτρέπουν την αύξηση της κλίμακας του υδρογόνου, ορισμένες προβλέψεις υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό από πλευράς κόστους με άλλες λύσεις το 2030»

πηγή: cnbc.com