Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ εμποδίζουν την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

96

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Enviroment – T&E) ανέθεσε στο Bloomberg New Energy Finance (BNEF) να ερευνήσει τη δυνατότητα ολόκληρης της ΕΕ να φτάσει σε 100% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2035, προκειμένου να πάψουν οι εκπομπές άνθρακα από τις οδικές μεταφορές μέχρι το 2050. Η απάντηση που έλαβε είναι ξεκάθαρη και θετική.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται γρήγορα στην Ευρώπη. Παράλληλα, αυξάνεται και ο αριθμός των μοντέλων που κυκλοφορούν στους δρόμους τη στιγμή που οι περισσότερες κυβερνήσεις στην ΕΕ έχουν θέσει στόχους για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και οι καταναλωτές, είναι το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο είναι πολύ πιο υψηλό από εκείνο των οχημάτων βενζίνης και diesel.

Οι βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου θα είναι κρίσιμη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην τιμή διάθεσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στην έρευνα καταδεικνύεται η πορεία εξέλιξης κόστους για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και οι συνέπειες της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα πράγματα καταγράφονται πολύ χειρότερα, καθώς στην έρευνα η χώρα κατατάσσεται μεταξύ των χωρών που έχουν πληγεί από την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων από άλλα κράτη-μέλη, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις των καινούριων ΙΧ να διατηρούνται χαμηλά, ενώ αντίθετα να διατηρείται σε πολύ υψηλά επίπεδα ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, εντός του Ιουνίου 2021 να θέσει τελική ημερομηνία πέραν της οποίας δεν θα επιτρέπονται πλέον πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που να κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Τον τελευταίο μήνα 27 μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες ζήτησαν η καθοριστική χρονιά να είναι το 2035. Όμως, μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 63% των κατοίκων των αστικών ευρωπαϊκών κέντρων θα επιθυμούσαν αυτό να συμβεί μέσα στο 2030. Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον επτά αυτοκινητοβιομηχανίες και δέκα ευρωπαϊκά κράτη έχουν ήδη αναγγείλει ότι μελετούν τον χρόνο εφαρμογής μέτρων απαγόρευσης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.

πηγή: newsauto.gr