Σειρά πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας παρουσίασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, κατά την ομιλία του στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης της Ελληνικής Εταιρείας Ενεργειακής Οικονομίας, που πραγματοποιείται διαδικτυακά.

Υπάρχουν συμπολίτες μας που δεν μπορούν να καλύψουν το ενεργειακό κόστος, οπότε η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Σκρέκας παραδέχθηκε ότι η εξίσωση που πρέπει να λυθεί, είναι δύσκολη, καθώς θα πρέπει να συνδυαστεί η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με ανταγωνιστικές τιμές ενέργειας. Ηδη, είπε, στην ενέργεια ζούμε κοσμογονικές αλλαγές καθώς πριν από δέκα χρόνια ο λιγνίτης κάλυπτε το 45% της ζήτησης ρεύματος, ενώ σήμερα έχει περιοριστεί κάτω από το 20%.

“Ο ενεργειακός τομέας, πέρα από τις μεγάλες επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας είναι και το μέσο για την ανάπτυξη των υπολοίπων κλάδων της οικονομίας”, υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας, επισημαίνοντας ότι τα επόμενα χρόνια θα εισρεύσουν στη χώρα 70 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παρέθεσε τους τέσσερις άξονες στους οποίους βασίζεται το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση:

1.Ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων που έχει σήμερα μέσο όρο ηλικίας 15 έτη. Πολλά από τα νέα λεωφορεία, όπως είπε, θα είναι ηλεκτρικά.

2.Ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων στο οδικό δίκτυο και ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους. Ο στόχος για εφέτος είναι 2000 σημεία, το 2025 12.000 και το 2030 25.000 σημεία φόρτισης.

3.Λειτουργία μητρώου υποδομών όπου θα καταγράφονται τα σημεία φόρτισης, η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και το κόστος.

4.Η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη δική του τοποθέτηση ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, γνωστοποίησε ότι δρομολογείται διαγωνισμός για την αντικατάσταση 40 οχημάτων παλιάς τεχνολογίας με ηλεκτρικά, το κόστος των οποίων θα αποσβεστεί από το χαμηλότερο κόστος χρήσης σε διάστημα 5,5 ετών.

Με τη σειρά του ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ενημέρωσε ότι στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αποφασίστηκε η τοποθέτηση 25 φορτιστών σε 19 περιοχές της πρωτεύουσας, όπου κατά τον πρώτο χρόνο η φόρτιση θα είναι δωρεάν. Παράλληλα θα είναι δωρεάν για ένα διάστημα και η στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, έκανε λόγο για έλλειψη εθνικού σχεδίου ηλεκτροκίνησης καθώς όπως ενδεικτικά ανέφερε, στο πρόγραμμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης καταγράφεται μικρή συμμετοχή για ταξί και επαγγελματικά οχήματα με αποτέλεσμα η απορρόφηση κονδυλίων να είναι χαμηλή. ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε επίσης την αισχροκέρδεια στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας που πλήττει τους καταναλωτές και τη βιομηχανία.

Ο τομεάρχης Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής ΚΙΝ.ΑΛ Γιώργος Αρβανιτίδης, τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σύμβολο του πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού της οικονομίας ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να αναπτυχθεί εγχώρια παραγωγή ή συμπαραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως στις λιγνιτικές περιοχές.