Πρώτη παραγγελία για τρένα υδρογόνου στη Γαλλία

32

Το SNCF επίσημα, την Πέμπτη 8 Απριλίου, με τον κατασκευαστή σιδηροδρόμων Alstom, προχωρήσαν στην πρώτη γαλλική παραγγελία τρένων υδρογόνου για λογαριασμό τεσσάρων περιοχών: Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est και Occitanie.Το κοινό δελτίο τύπου προς την Alstom, την SNCF και τις σχετικές περιοχές, δείχνει να έχει πραγματοποιηθεί στις 5 Μαρτίου παραγγελία, από την περιοχή Bourgogne-Franche-Comté, και αφορά δώδεκα τρένα (τρία ανά περιφέρεια), συνολικού ποσού περίπου 190 εκατομμυρίων ευρώ.

Τι είναι τα τρένα υδρογόνου;
Είναι αμαξοστοιχίες (που ονομάζονται “διπλής λειτουργίας”, επειδή μπορούν να συνδεθούν με μια αλυσοειδή, όταν η πίστα είναι ηλεκτροκίνητη) αποτελούνται από τέσσερα αυτοκίνητα που μεταφέρουν έως και 218 επιβάτες, στα 160 χιλιόμετρα / ώρα, με εύρος από 400 έως 600 χιλιόμετρα. Θα τρέχουν από το 2023 σε περιφερειακές γραμμές των οποίων η ηλεκτροδότηση δεν έχει ολοκληρωθεί (για παράδειγμα, Laroche-Migennes-Auxerre, στο Yonne) ή προορίζονται να ανοίξουν ξανά (Montréjeau-Bagnères-de-Luchon στην Haute -Garonne), αποφεύγοντας έτσι τη χρήση αμαξοστοιχιών ντίζελ.

Έξι από τους δεκαπέντε γαλλικούς ιστότοπους της Alstom συμμετέχουν στο έργο, συμπεριλαμβανομένων των Reichshoffen (Bas-Rhin) για σχεδιασμό, συναρμολόγηση, και Tarbes (Hautes-Pyrénées), για την τεχνολογία πρόσφυσης υδρογόνου. Αυτός ο τρόπος ενέργειας, στον οποίο μια κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό από μια δεξαμενή υδρογόνου και απορρίπτει το νερό, έχει προκαλέσει μεγάλο ενθουσιασμό για αρκετούς μήνες. Ο γαλλικός τομέας υδρογόνου υποστηρίζεται από κρατικό σχέδιο 7,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2020.

(πηγή: le monde)