Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να τροφοδοτούν με ρεύμα το δίκτυο

38
1200px nissan leaf 012

Η ανταλλαγή ρεύματος από ηλεκτρικά οχήματα είναι μέρος μιας δοκιμής που ξεκίνησε το 2019 από την Ovo Energy Ltd., τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, το Nissan Leaf, ηλεκτρικό όχημα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010, είναι το μοναδικό που προσφέρει αυτό που είναι γνωστό ως “ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από το όχημα προς δίκτυο”, μια αμφίδρομη ροή ηλεκτρικής ενέργειας που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να φορτίσει την μπαταρία ή να την αξιοποιήσει όταν χρειάζεται από το δίκτυο ρεύματος.

Με τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κυκλοφορούν νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων, η παγκόσμια ώθηση στις ηλεκτρικές μεταφορές αυξάνεται δυναμικά. Η ζήτηση από αυτοκίνητα θα αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη έως το 2040. Αλλά τα αυτοκίνητα με μπαταρία θα μπορούσαν επίσης να τροφοδοτούν με ρεύμα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο μαζί με τις ΗΠΑ ηγείται των έργων οχήματος-δικτύου ρεύματος, η χρήση μπαταριών οχημάτων θα επιτρέψει στους χειριστές δικτύου ρεύματος να καλύψουν περισσότερο από το ένα τέταρτο της μέγιστης ζήτησης ενέργειας έως το τέλος της δεκαετίας.

Πόσο ρεύμα μπορούν να αποθηκεύσουν τα αυτοκίνητα;
Δεν θα είναι όλα τα ηλεκτρικά οχήματα ικανά να τροφοδοτούν με ρεύμα το δίκτυο και όσα είναι, δεν θα είναι συνδεδεμένα ταυτόχρονα. Παρόλα αυτά, αλλά εάν τα μισά περίπου από τα εκτιμώμενα 11 εκατομμύρια οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2030 ήταν εξοπλισμένα, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει 16 gigawatts ευέλικτης χωρητικότητας ή 26% της μέγιστης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας της Βρετανίας κάθε μέρα, για να βοηθήσει και να ισορροπήσει το δίκτυο . Περίπου 5,5 εκατομμύρια οχήματα θα δίνουν ετήσια χωρητικότητα 22 terawatt/ώρα, ισοδύναμη με την ενέργεια που παράγεται σε ένα χρόνο από 3.666 μέσες ανεμογεννήτριες.

πηγή: bloomberg. com