Μητσοτάκης: Επενδύσεις σε κρίσιμα δίκτυα υποδομής – στο σχέδιο και η υπογειοποίηση καλωδίων της ΔΕΗ

115
769511

Αναφερόμενος στις αδυναμίες που αναδείχθηκαν για μία ακόμη φορά σε κρίσιμα δίκτυα υποδομής από το «χτύπημα» της κακοκαιρίας «Μήδεια», ο Πρωθυπουργός προανήγγειλε δράσεις ενίσχυσής τους – ανάμεσά τους και έργα υπογειοποίησης καλωδίων της ΔΕΗ σε περιοχές όπως για παράδειγμα τα βόρεια προάστια της Αθήνας.

«Πριν χτυπήσει η κακοκαιρία είχαμε ήδη προνοήσει να προτείνουμε για να εντάξουμε στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης μία σειρά από δράσεις υποδομών που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή ύψους σχεδόν 1 δισ. ευρώ, κάποιες από τις οποίες έχουν να κάνουν και με υπογειοποίηση καλωδίων σε κρίσιμες περιοχές όπου τα καλώδια πρέπει για λόγους ασφαλείας να είναι υπόγεια. Θα μάθουμε λοιπόν από αυτή την κρίση, θα γίνουμε καλύτεροι και στο ζήτημα της διαχείρισης της κρίσης», ήταν η σχετική αναφορά του κ. Μητσοτάκη κατά την ομιλία του -μέσω τηλεδιάσκεψης- στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ.

Μιλώντας στους βουλευτές του την Πέμπτη, ο Πρωθυπουργός δεν έκρυψε την ενόχλησή του για το «πινγκ πονγκ» ευθυνών για τις καταστροφές στο δίκτυο ηλεκτροδότησης εξαιτίας της κακοκαιρίας «Μήδεια» που άφησαν για δύο και πλέον ημέρες χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς ρεύμα, δεσμευόμενος ότι το ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων μεταξύ των διάφορων υπηρεσιών θα προχωρήσει και θα ολοκληρωθεί άμεσα, σύμφωνα με την προεκλογική του δέσμευση, αρχίζοντας από το κεντρικό κράτος.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου να υπάρχει αποκρυστάλλωση των αρμοδιοτήτων σε όλα τα επίπεδα κρατικής λειτουργίας.

«Και εγώ και πολλοί άλλοι πιστεύω ότι ενοχληθήκαμε από αυτό το πινγκ πονγκ των ευθυνών ανάμεσα στους διάφορους αρμόδιους γι’ αυτό και είναι απόφασή μας να προχωρήσουμε με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα σε μία κεντρική μας προεκλογική δέσμευση που δεν είναι άλλη από την αποκρυστάλλωση των αρμοδιοτήτων σε όλα τα επίπεδα κρατικής λειτουργίας ξεκινώντας από το κεντρικό κράτος. Αποκεντρωμένες διοικήσεις, τα δασαρχεία, τις περιφέρειες, τους δήμους, τις επιχειρήσεις όπως τον ΔΕΔΔΗΕ που μπορεί να εμπλέκονται σε διαδικασίες όπως το κλάδεμα των δέντρων, είναι κάτι το οποίο ανεδείχθη κατά τη διάρκεια αυτής της περιπέτειας. Θα το αντιμετωπίσουμε κεντρικά με σχέδιο νόμου το οποίο θα φέρει προς ψήφιση το υπουργείο Εσωτερικών στο Κοινοβούλιο», ανέφερε σχετικά.

Απάντηση στην αντιπολίτευση

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Μητσοτάκης απάντησε και στην κριτική της αντιπολίτευσης για την ετοιμότητα και τα αντανακλαστικά του κρατικού μηχανισμού απέναντι στα προβλήματα που προκλήθηκαν, υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε μία ΔΕΗ στο χείλος της χρεοκοπίας και έναν ΔΕΔΔΗΕ χωρίς καν στύλους ηλεκτροδότησης!

«Η κακοκαιρία αυτή», είπε, «ανέδειξε χρόνια προβλήματα τα οποία έχουμε ως προς τα κρίσιμα δίκτυα υποδομής. Χωρίς να μπω σε μεγάλες λεπτομέρειες θα πω μόνο ότι οι επενδύσεις στο ΔΕΔΔΗΕ την τελευταία δεκαετία μειώθηκαν κατά σχεδόν 75% και πριν χτυπήσει αυτή η μεγάλη κακοκαιρία είχε ήδη δρομολογηθεί από την επιχείρηση- από το ΔΕΔΔΗΕ και από τη μητρική επιχείρηση τη ΔΕΗ -ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του δικτύου μας ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων σε βάθος δεκαετίας.

»Αυτό σημαίνει ότι ήδη από το ‘21 ο ΔΕΔΔΗΕ διπλασιάζει τις επενδύσεις τις οποίες κάνει στο δίκτυο του, στα παραδοσιακά δίκτυα, αλλά προσθέτοντας και νέες ψηφιακές δυνατότητες που τόσο σημαντικές θα είναι για την επόμενη μέρα».

«Τα λέω αυτά», παρατήρησε, «σε όσους μας ασκούν σήμερα κριτική αλλά μας παρέδωσαν το 2019 μία ΔΕΗ στα όριά της χρεοκοπίας και έναν ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος δεν είχε καν φροντίσει να κάνει παραγγελίες στύλων τότε για να μπορεί να ανταποκριθεί στις άμεσες τρέχουσες ανάγκες της επιχείρησης».

Μείωση λογαριασμών σε όσους έμειναν χωρίς ρεύμα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε εξαλλου γνωστό ότι ζήτησε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού να εξετάσει, ως κίνηση καλής θέλησης, μία μείωση στον λογαριασμό ρεύματος του Φεβρουαρίου για όσα νοικοκυριά έμειναν χωρίς ρεύμα τις τελευταίες μέρες.

Για το θέμα, ενημέρωσε, θα υπάρξουν ανακοινώσεις από τη ΔΕΗ τις επόμενες μέρες «ως μία έμπρακτη αναγνώριση της ταλαιπωρίας που υπέστησαν οι πελάτες της Επιχείρησης».