Καραμανλής: Πάνω από 20.000 ευρώ η επιδότηση για τα πράσινα ταξί

140

Το Yπουργείο Mεταφορών διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με τέσσερις βασικούς άξονες για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον υπουργό, Κ. Καραμανλή, που μίλησε στο 5ο Ecomobility Conference, η κυβέρνηση εφαρμόζει το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που έχει ήδη δημοπρατηθεί. Στόχος είναι ο πλήρης εξηλεκτρισμός του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας. Επίσης, στόχος έιναι η επέκταση του δικτύου σταθερών συγκοινωνιών στην Αθήνα, τη στιγμή που ο καθαρός δακτύλιος έχει αρχίσει να αποδίδει.

Ο υπουργός τόνισε πως είναι αυτονόητο πως κεντρική θέση στην κυβερνητική πολιτική κατέχει η ηλεκτροκίνηση. «Είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια ζοφερή πραγματικότητα καθώς ως το 2019 η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελούσε θέμα συζήτησης. Εμείς ιεραρχούμε ψηλά την πράσινη ατζέντα. Αν η ηλεκτροκίνηση ήταν χθες για τους λίγους, αυτό αλλάζει και πρέπει να αλλάζει. Ο στόχος είναι να την κάνουμε πιο προσβάσιμη στους πολλούς ώστε μια μέρα να είναι προσιτή σε όλους», σχολίασε. 

Ο πρώτος άξονας ήταν η ανανέωση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων μέσω σοβαρών κινήτρων και το αποτέλεσμα δικαίωσε την κυβέρνηση, καθώς το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το ποσοστό να εκτινάσσεται κοντά στο 7% του συνόλου. Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής, όμως υπάρχει μεγάλος δρόμος ακόμα, παρατήρησε ο κ. Καραμανλής.

Επιπλέον, μίλησε για τα κίνητρα και για τα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά. Ειδικά για τα ταξί ετοιμάζεται ένα νέο πρόγραμμα που χρηματοδοτεί την αντικατάσταση με ηλεκτρικά με σύνολο επιδότησης πάνω από 20.000 ευρώ. Αντίστοιχα, εκπονείται σχέδιο για την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στις πιάτσες των ταξί με προτεραιότητα τα σημεία που το επιτρέπει εύκολα το δίκτυο. Στις δημόσιες μεταφορές, ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 πράσινα λεωφορεία προχωρά. 

Δεύτερος άξονας του σχεδίου είναι οι υποδομές για φόρτιση. Σήμερα η χώρα διαθέτει 1.200 σημεία, τα οποία μέσα σε δύο χρόνια 20πλασιάστηκαν. Στο βασικό οδικό δίκτυο υπάρχει κάλυψη με φορτιστές σε πυκνόητα ως 60 χλμ. Ο στόχος είναι ως το 2025 να υπάρχουν 12.000 σημεία και το 2030, 25.000 σημεία.

Τρίτος άξονας είναι η υλοποίηση του μητρώου χρηστών και φορέων αγοράς που θα τεθεί σε λειτουργία κατά τους επόμενους μήνες. Συγκροτείται ηλεκτρονική βάση δεδομένων με τις απαραίτητες πληροφορίες για τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές. Θα παρέχεται στους ενδιαφερόμενους ειδική εφαρμογή ώστε να έχει πρόσβαση από το κινητό σε αυτές τις πληροφορίες. 

Τέταρτος άξονας είναι ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους χρήστες. Το υπουργέιο προχώρησε με τους όρους για τη λειτουργία των συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες για τα προσόντα του τεχνίτη, όσο και για τα σημεία ελέγχου στα ΚΤΕΟ. Οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν αντίκτυπο στην αγορά εργασίας, καθώς δημιουργούνται νέες ειδικότητες και υπηρεσίες, εκτίμησε ο υπουργός.

πηγή: energypress.gr