Καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά να μην ξεχνάμε και το φυσικό αέριο κίνησης

826

Μπορεί το τελευταίο διάστημα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκά, να έχει δοθεί ιδιαίτερη ώθηση στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ήδη αποτελεσματικούς τρόπους μετακίνησης.

Ένας από αυτούς είναι και η χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου για τη μετακίνηση. Η αποτελεσματικότητα και οικονομία του φυσικού αερίου αποδεικνύεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι τα μοντέλα αυτοκινήτου που κινούνται με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ή Fisikon όπως είναι η εμπορική του ονομασία) απαιτούν από την τσέπη του οδηγού περίπου 3 ευρώ ανά 100 χλμ.!

Περισσότερες από 80 χώρες, και στις πέντε ηπείρους, το χρησιμοποιούν ως καύσιμο για να κινούν περισσότερα από 14,5 εκατ. οχήματα, τα οποία ανεφοδιάζονται σε πάνω από 20.000 πρατήρια (δημόσια και ιδιωτικά). Το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για την περαιτέρω αύξηση των μοντέλων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι μεγάλο, προσφέροντας όλο και περισσότερα μοντέλα στην αγορά, ενώ παράλληλα υπάρχουν περισσότερα από 180 κιτ μετατροπών συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου για πολλά μοντέλα οχημάτων και ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. Η εκμετάλλευση των αποθεμάτων φυσικού αερίου επεκτείνεται συνεχώς τόσο σε συμβατικά παραδοσιακά αποθέματα όσο και σε μη συμβατικά, σε αντίθεση με τα διαθέσιμα κοιτάσματα πετρελαίου, όπου η περιορισμένη διαθεσιμότητα τους θα οδηγήσει σε αύξηση της τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης

Κάνει καλό στην τσέπη…

Σήμερα, στη χώρα μας προσφέρονται δεκάδες εκδόσεις φυσικού αερίου, με εργοστασιακό σύστημα πεπιεσμένου αερίου, που αποτελεί και την πιο ενδεδειγμένη λύση, ενώ ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε μοντέλα που “καίνε” φυσικό αέριο.

Τα οφέλη από τη χρήση του CNG, όμως, για την τσέπη του οδηγού είναι πολύ σημαντικά, αφού υπόσχεται μεγάλη οικονομία, που αγγίζει ακόμη και το 50%, σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.

Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. Στα ατού του σημειώστε ότι το φυσικό αέριο (CNG) στα ΙΧ (που μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), η τιμή του παραμένει ιδιαίτερα οικονομική. Συγκεκριμένα, η τιμή του κιλού είναι σήμερα στα 0,84 ευρώ, τη στιγμή που μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης (94 οκτάνια) είναι στα 1,40 ευρώ και του ντίζελ στα 1,30 ευρώ.

Κάνει καλό και στο περιβάλλον

Το φυσικό αέριο καλύπτει πλήρως τα πλέον αυστηρά περιβαλλοντολογικά πρότυπα που απαιτούνται από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς υγιεινής και ασφάλειας.

Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης και 35% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου. Να σημειωθεί ότι το διοξείδιο του άνθρακα αποτελεί ένα από τα αέρια που δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, συμβάλλοντας στην υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή.

Σε σύγκριση με αυτούς της βενζίνης, οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Επίσης, το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, σωματίδια, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που είναι ιδιαίτερα καρκινογόνα.

Το φυσικό αέριο αποτελεί τη γέφυρα για ακόμα πιο καθαρές λύσεις στην αυτοκίνηση πχ χρήση υδρογόνου.

Ασφαλής επιλογή

Η χρήση του φυσικού αερίου χαρακτηρίζεται ως ώριμη τεχνολογικά, με μακρά ιστορία που υπερβαίνει τα 70 χρόνια στην Ευρώπη.

Το κύκλωμα τροφοδοσίας καυσίμου για το φυσικό αέριο είναι κλεισμένο αεροστεγώς (χωρίς αέρα στο εσωτερικό), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση αυτόματης ανάφλεξης, σε αντίθεση με τις δεξαμενές υγρών καυσίμων που υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Επίσης, οι δεξαμενές αποθήκευσης κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε πολύ σκληρούς ελέγχους.

Οι δεξαμενές καυσίμου στα αυτοκίνητα, εξαιτίας των υλικών κατασκευής και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης.

Σε περίπτωση διαρροής δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, καθώς, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 14 πρατήρια Fisikon, 8 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λάρισα, Βόλο, Λαμία και Ιωάννινα.

Νέα πρατήρια θα λειτουργήσουν το έτος 2020, στις περιοχές / πόλεις: ΣΕΑ Ψαθοπύργου (Αίγιο), Θεσσαλονίκη (3ο πρατήριο), ΣΕΑ Ευαγγελισμού (Λάρισα), Καρδίτσα, Κοζάνη, Χαλκίδα και Ηγουμενίτσα.

Επίσης, σε στάδιο σχεδιασμού, βρίσκονται τα πρατήρια τα οποία θα λειτουργήσουν στις περιοχές / πόλεις: Κομοτηνή, Σέρρες, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, ΣΕΑ Σχηματαρίου, Θεσσαλονίκη (4ο πρατήριο), Τρίπολη, Πάτρα και Αττική (6 πρατήρια).