Ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

65

Δέκα χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα των βασικών δρόμων τους και όλες αυτές οι χώρες έχουν μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία).

Δεκαοκτώ κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν λιγότερα από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα στο οδικό τους δίκτυο.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από την οποία προέκυψε σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ.

Μόλις τέσσερα κράτη διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα στους δρόμους τους. Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – έναντι του στόχου 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον δύσκολο στόχο.

“Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν”, προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Έρικ-Μαρκ Χουιτέμα.

“Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο”, εξήγησε ο Χουιτέμα.

“Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές”.

Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ των Κάτω Χωρών – της περιοχής με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) – και μιας μεγάλης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη), αλλά μόνο με ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή.

πηγή: ot.gr