Εντός του μήνα αναμένεται να δοθεί το «πράσινο φως» από την ΡΑΕ για την ένταξη του Διώρυγα Gas της Motor Oil στο Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΔΕΣΦΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η συνεδρίαση της ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) σχετικά με την έγκριση του ΔΠΑ του Διαχειριστή, είναι πιθανό να γίνει ακόμα και μέσα στις επόμενες ημέρες.

Αμέσως μετά η Motor Oil αναμένεται ναξεκινήσει τη διαδικασία για την οριστικοποίηση των τεχνικών και εμπορικών χαρακτηριστικών και έπειτα για την εμπορική λειτουργία, η οποία σύμφωνα με τις πηγές της αγοράς τοποθετείται προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Το Διώρυγα Gas της Motor Oil αφορά την κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Άγιους Θεοδώρους της Κορίνθου και περιλαμβάνει ειδικό πλοίο, κατασκευή προβλήτας, καθώς και εγκατάσταση ειδικών αγωγών για τη σύνδεση της μονάδας FSRU στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:

• Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU].

• Τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης 130.000-180.000 m3.

• Μονάδα αεριοποίησης δυναμικότητας 300-500 m3 ΥΦΑ /ώρα.

• Αγωγούς σύνδεσης Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του καυσίμου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου μετρητικού σταθμού.

Η δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου στο σύστημα μέσω του έργου Διώρυγα Gas εκτιμάται σε 2,0-3,0 bcm/έτος.

Η αγκυροβόληση της μονάδας θα γίνει σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του Διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου και σε καθορισμένη περιοχή αγκυροβολίου. Η σύνδεση με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου θα γίνει σε απόσταση περίπου 2 χλμ. οnshore/offshore.

Η επένδυση αυτή θα ενσωματώσει τις παγκόσμιες βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές, ενισχύοντας την ελληνική τεχνογνωσία κατασκευής και λειτουργίας εγκαταστάσεων FSRU.

Το FSRU της Motor Oil:

θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου ΥΦΑ στο ΕΣΦΑ προσφέροντας ευελιξία στις εισαγωγές ανταγωνιστικού ΥΦΑ, μειώνοντας το βαθμό συμφόρησης της Ρεβυθούσας και καθιστώντας ανταγωνιστικότερη την τιμή φυσικού αερίου στην Ελληνική αγορά,
θα συντελέσει στην ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου με επαύξηση της συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης ΥΦΑ κατά 80% (επιπλέον 130.000 – 180.000 m3 ΥΦΑ),
θα διαφοροποιήσει στρατηγικά τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή ή στο εγγύς μέλλον ένα σημαντικό μέρος του φυσικού αερίου που εισάγεται στην Ελλάδα διοχετεύεται μέσω Τουρκίας (Turkstream, Κήποι, TAP). Συνεπώς, θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με τη μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου,
θα δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου στο κέντρο της κατανάλωσης του ΕΣΦΑ λόγω της χωροθέτησής του στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου στο Νότο και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο,
θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μέσω ανάπτυξης δραστηριοτήτων ΥΦΑ μικρής κλίμακας (small-scale LNG) ή/ και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG),
θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό με προφανή οφέλη για τους τελικούς καταναλωτές λόγω του πλήθους των προσφορών αλλά και της άμεσης σύγκρισης των τιμών αγωγού και ΥΦΑ.